Utila en Jewel Cay

31 januari 2009 - Utila, Honduras

Utila: drugs, diefstal, drank en duiken

Wat meer kunnen we nog zeggen over Utila.... Onze eerste indruk was niet goed en zo is het ook gebleven. Het eiland is overspoeld met duikscholen, die je allemaal willen leren duiken en natuurlijk vindt iedereen zichzelf de beste. Omdat deze lui zo tof waren, hebben we maar besloten om niet te duiken.... Enkele feitjes over Utila:

• er zitten tarantula´s en die maak je af door er hete kolen op te gooien (en nee, Sofie liep niet te gillen)
  • er landen twee drugsvliegtuigen per nacht. Als de leverancier niet tevreden is, regelt ie met de politie dat deze in beslag wordt genomen. Dit gebeurde dus ook toen wij er zaten, sensatie dus (heli´s zijn vrij indrukwekkend als ze laag overvliegen)
  • innovatieve inbraken, waarom zou je de deur forceren als je ook gewoon een gat in de muur kan maken (de buitenmuren zijn gemaakt van triplex, dus het is niet echt heel moeilijk)
  • duiken kan je prima combineren met drank. Overdag duiken en ´s avonds dronken (is wel goedkoop dronken worden)

Jewel Cay

Jewel Cay, oftewel het oude Utila voordat er te veel mensen waren en ze naar het grote eiland gingen, is een stuk relaxter. Er zitten welgeteld 1 duikschool en 2 hotels. Omdat we toch een goed gevoel wilden overhouden aan de Bay Islands zijn we hier naar toe gegaan. Hebben gesnorkeld en met 10000 visjes gezwommen en uiteindelijk hebben we zelfs gedoken. Wat een verademing vergeleken met Nederland. Je ziet wat, het is niet koud en 18 meter is niet diep.

Dus, uiteindelijk hebben we nog met een redelijk goed gevoel de eilanden verlaten. Om vervolgens ook direct het land uit te rennen (wat een trip was van ongeveer 15 uur)

1. kili:
    5 februari 2009
    Jeej, een update! Spannende update.. Hm.. Waar gaan jullie nu heen?

groeten vol smart,
    kili
    (ps; zondag is het zover.. Smart alom!)