Cartagena

15 februari 2011 - Cartagena, Colombia

We zijn aangekomen in Cartagena. Dit is een koloniale stad aan de kust. Bijzonder hier is dat het oude centrum nog steeds is omringd door de oude stadsmuur. Verder valt ons op dat het toeristisch is vergeleken met de ander plaatsen in Colombia. De Amerikanen lopen hier in kuddes langs en gaan met z´n allen in bus door de stad rijden langs de toeristische atracties. Je kan hier zelfs met dollars betalen en de verkopers op straat kunnen plotseling engels en je wordt dan ook om de halve minuut aangesproken.

En dat moeten ze niet doen, ZEKER NIET ´s ochtends vroeg tegen Sofie voordat ze koffie heeft gehad, want dat is ze niet zo vriendelijk (en eigenlijk de rest van de dag ook niet, want het is te warm voor al dat gezeur aan je hoofd).

Gisteren onze portie kerken bekeken, waaronder de iglesia de San Pedro Claver. Dat was een monnik die voor de slaven opkwam. Hij ligt zelf opgebaard onder het altaar, best vreemd om een glazen kist te zien met daarin zijn schedel. Vandaag een spaans fort bezocht. In en nabij Cartagena staan nog aardig wat spaanse forten en deze is goed bewaard.

Vanavond nog maar eens uitgebreid uit eten gaan in een echt Colombiaans lokaal restaurant voor 3 euro. Je hebt dan ook binnen 10 minuten gegeten, want het moet wel snel gaan hier, je krijgt je soep al terwijl je het hoofdgerecht nog aan het uitzoeken bent en vervolgens moet je alles maar alles zo snel mogelijk naar binnen lepelen. Zodra ze je tafel schoonmaakt, is dat het signaal dat je weg moet.

Zeker een mooie stad, het heeft wel wat weg van Havana, en dat is toch eigenlijk interessanter, cultureler en volgens Anno leuker. Morgen naar Tolu, weg van alle Amerikanen, toeterende taxi´s en schreeuwende verkopers, kijken wat daar te beleven is.

1. Hilda:
    16 februari 2011
    Hoi,
    Jammer voor de lokalo's dat je je eigen thermoskannetje niet bij je hebt :) Veel plezier in Tolu (heb geen idee waar het ligt, zoek ik op). Jullie maken wel een super reis!! Groetjes voor jou en Anno van mij.
  2. Joke Ladiges:
    18 februari 2011
    Hola sofie y amigo,

q
    Que bueno viaje!
    Un buen mesaje de Cecilia: na de crocus ("vacaciones de croco" - pero Antonio no conoce 'croco') doet ze weer mee met spaanse les!
    ... en wanneer ben jij ookal weer terug? 1 maart?
    of blijven jullie toch maar in dat prachtige land en die heerlijke temperatuur.. Ach ja, hier begint de lente zich al aan te kondigen: de crocussen bloeien volop. vanmiddag een uittocht van mensen die vinden dat ze nog even door de sneeuw moeten ploegen en zwoegen terwijl jij lekker in de zon loopt te zweten... Wat een grote verschillen zijn er toch.
    Mucha alegria el tiempo que viene y hasta la vista!