Van kathedraal tot vliegenier

5 februari 2011 - San Gil, Colombia

Hola

Zoals op de kaart te zien is zijn we op zondag vertrokken uit Bogota richting Villa de Leyva. Onderweg zijn we langs Zipaquira gegaan om de kathedraal in de zoutmijn te bewonderen....is weer eens wat anders, de kruistocht onder de grond...

Daarna NATUURLIJK veilig aangekomen in Villa de Leyva, een koloniaal bergdorpje op 2150m waar het overdag net iets te warm is en `s nachts net iets te koud. Op maandag een beetje gewandeld naar een plek waar de oude indianen een soort van zonnewijzer met palen hebben gebouwd. Op basis van de schaduw konden zij ongeveer bepalen welk seizoen het was. Helaas is alles op maandag dicht, maar niet getreurd, het was ongeveer 35 graden en drie wolken in de lucht dus het kan niet anders dan winter zijn.

Verder gewandeld naar de watervallen, wat natuurlijk niet toegestaan was vanwege gevaar voor bosbranden. Aangezien het vorig jaar allemaal al weggebrand was, was er nu dus eigenlijk geen gevaar meer....en verder gewoon gerelaxed in de hangmat en boer zoekt vrouw gekeken op de telefoon (wat een jankerd die Frank).

Nu in San Gil, geen mooi stadje, niet veel plekken met goed eten, maar wel een echt colombiaans stadje. Met veel mooie plekjes in de omgeving. De afgelopen dagen hebben we ondermeer:

- een waterval bekeken wat eindigde in bier drinken met Colombianen en het missen van de laatste bus...(dat werd dus weer een pick-up)

- Barichara bezocht, het allermooiste koloniale dorp van Colombia en een oud monumentaal wandelpad gevolgd naar Guane.

- En dan hebben we Sofie haar activiteiten nog: Colombia is een van de meest geschikte landen voor paragliding en dat hoefde Sofie geen twee keer te horen. (Anno is gewoon een lafaard of hij had niet zoveel zin om met een Colombiaan onder een doekje te hangen). Nou ja, zie het filmpje!

Vanavond gaan we met de bus naar Santa Marta (oudste stad van Z-Amerika, maar niet heel mooi meer) en meteen door naar Taganga. Want daar is het 40+ graden, en meer is natuurlijk altijd beter!

Wordt vanuit daar vervolgd! Groetjes!

1. Martijn & Vio:
    5 februari 2011
    Super leuk blog om te lezen, fijn dat jullie goed zijn aangekomen, fijne vakantie en geniet ervan.
  2. kili:
    6 februari 2011
    +40 graden? Want dat is leuk? Poe! Hier is het nu eens aangenaam. vandaag 13 graden, heerlijk. Wel wat sterkte wind, maar toch lekker.
    Gaan jullie nog duiken (met dat warme weer)? Zie dat dit in (oa) Taganga kan nl..
  3. Jetske:
    6 februari 2011
    Fijn om weer wat van jullie te horen. Niet voor te stellen dat het daar zo warm is. Hier harde windstoten. Geen winter.
    Verder hier alles goed. Groetjes mem