Nieuwe landen, nieuwe kansen

5 februari 2009 - Matagalpa, Nicaragua

Esteli:

Stel, je bent op zoek naar leuk restaurant en loopt op goed geluk een restaurant binnen. Je vraagt heel vriendelijk naar een goed lokaal biertje, maar dan verwacht je niet dat je drie dagen op sleeptouw wordt genomen door de eigenaar en zijn familie. Hierdoor is ons verblijf hier wat uitgelopen van 1 nacht naar 3 nachten. Onze all inclusive tour omvatte: eten, bier en de volgende excursies: op bezoek bij een lokale koffieboer om het koffieproces te zien, een middagje naar een uitkijkpunt afgesloten met eten bij een goed ander restaurant en een ochtend naar een natuurpark om te ontbijten (inclusief Walther uit de oorlog) en de uitlaat stuk te rijden (ow ja, er waren ook nog orchideen). Verder hebben we alles te horen gekregen over de burgeroorlogen waarin hij heeft meegevochten (vol trots heeft ie de plaats laten zien waar hij een brug heeft opgeblazen destijds) Uiteraard, omdat de man een restaurant had, hebben we alle typische nicaraguaanse gerechten al geprobeerd (en Anno is niet eens ziek geworden...)

Dit alles bevestigde onze eerste indruk van Nicaragua, vriendelijke mensen die niet te beroerd zijn om je te helpen, zoals El Salvador. Lonely Planet heb je hier niet nodig, gewoon een winkel binnen lopen en zij bellen wel rond voor je.

Vandaag hebben we ons kunnen losweken van de familie, natuurlijk niet zonder het adres van zijn broer in Matagalpa, waar we nu zitten. We zitten in de koffiehoofdstad van het land, max havelaar komt hier onder andere vandaan.

1. kili:
    5 februari 2009
    koffie.. hm. Dit stuk klinkt een stuk beter dan het vorige stuk dat jullie schreven. Mooi zo. En nu snel terugkomen ;)
  2. Wouter:
    5 februari 2009
    @kili: je klinkt een beetje wanhopig zeg :P

@S&A: blijf nog rustig even weg, we zijn hier net gewend aan de afwezigheid van Sofie d'r lachje... :D (alleen het kaartje mist nog!)
  3. Rudi:
    5 februari 2009
    Ik was het vertrouwen in Midden-Amerika al een beetje kwijt - in de ene plaats is het slecht, in de andere nog slechter. In het ene land zijn ze onvriendelijk, in het andere land word je afgezet. Als je er tenminste al binnenkomt vanwege die torenhoge douanegelden.
    Maar gelukkig blijft Sofie lachen (zonder geluid, dat mis ik wel) - dus hebben we onze eigen volgende vakantie nog nét niet afgezegd... (En de bus is aangekomen, hoor).
  4. buurvrouw Trui:
    6 februari 2009
    Zo ene overval is vast wel verschietachtig. Lien is gisteren vertrokken naar Zuid-Afrika. Ik heb haar je blog doorgemaild. De tijd dat je samen op straat speelde is voorbij hé? De Nieuw weg heeft plaats gemaakt voor een halve wereldbol.
    groetjes, buurvrouw Trui
  5. Rieneke en Remco:
    7 februari 2009
    Ah, dit bericht hadden we nog niet gelezen, wij hebben jullie inmiddels ook een berichtje gestuurd los van deze site, o.a. over onze geweldige boottrip naar Corn Island... NOT!

Hoe heette jullie accomodatie op Jewel Cay en hoe duur is het? En hoe kunnen we er komen? Klinkt namelijk erg leuk!

Groetjes,
    Rieneke en Remco
  6. kili:
    16 februari 2009
    haaai..

Waar zijn jullie nu? Wanneer komt de volgende update online? Ik ben niet ongeduldig hoor ;)

gr