Kijk uit malloot, een kokosnoot....!

17 februari 2009 - Masaya, Nicaragua

In de afgelopen tijd hebben we veel bekeken en geleerd, waaronder:

• Matagalpa, en de koffieplantages, mooi om het koffieplukken te zien. Jammer dat de koffie aldaar slootwater was.
  • Leon, een leuke koloniale stad met veel geschiedenis van de burgeroorlog. En de grootste kathedraal van midden-Amerika staat er en ook de oudste universiteit. Jammer dat er zoveel Nederlanders zitten. (Missen ze hun moeder niet ofzo?)
  • Bluefields, een stad waar je bij aankomst al wordt opgewacht door een gids, aka tweetand de lokale zwerver. Na 5 minuten werden we door de politie vriendelijke doch dringend verzocht bij hun in de auto te stappen, we mochten van geluk spreken dat we in de eerste 3 minuten in Bluefield nog niet beroofd waren. Mooie stad dus.
  • De boot gepakt voor een woeste zeereis naar de Corn Eilanden. Een educatieve bestemming.

Op Big Corn hebben we geleerd dat een banaan niet zomaar een banaan is. Sommige kan je eten, andere moet je bakken. Verder vangen ze er belachelijk veel kreeft (meer dan 250000 per maand ofzo). En als klap op de vuurpijl, is een kokosnoot niet zomaar een kokosnoot. Er zijn verschillende typen. Je hebt gele kokosnoten, groene kokosnoten en bruine kokosnoten. De gele zijn om te koken. De groene zijn voor verse sapjes op een bounty strand onder een palmboom. (En als je het echt goed timed, ga je gewoon zitten en dan valt ie naast je neer). En de bruine, zijn ook lekker. Naast kokosnoot, hebben ze ook kokosbrood, kokoskoekjes, kokosolie, etc. Jahaaaaaa, julle begrijpen dat het een zeer educatieve reis is.....

Vandaag met het vliegtuig via Managua naar Masaya gegaan. Tis weer tijd voor vakantie...

Er zijn nieuwe foto´s opgezet.

1. Sape:
    18 februari 2009
    Blauwe lucht, zonnetje, strand, hoe is het met de zandvlooien? En de muggen?

Later!
  2. Lex:
    18 februari 2009
    Jongens, jullie maken Fem's hele dag weer goed met die foto van jullie tweeen!

Pas wel op voor die vallende kokosnoot zo onder die palmboom, ge wit immers nooit nie wanneer ze vallen......

Gaan jullie nog een beetje aan carnaval doen daaro? Ik ga mijn sjoene pekske weer van zolder halen. Alaaaaaaaaf!
  3. kili:
    20 februari 2009
    Koffie en kruiden!!! Wat leuk!! :):):):):):)