Fijne kerstdagen

26 december 2008 - Flores, Guatemala

Fijne kerstdagen en vat niet teveel kou.

Omdat jullie natuurlijk heel bezorgd zijn geweest dat we een goed kerstdiner hebben gehad, hier ons menu van kerstavond:

ten eerste, heel belangrijk, een fles witte wijn :)

verder, tomatensoep, kip uit de oven met een saus (welke weten we niet, maar hij was wel lekker) en als nagerecht chocoladetaart.

We zaten op dat moment bij de ruines bij Tikal, waar om 9 uur ´s avonds de generator uitgaat, wat dus ook direct betekende dat je in het pikkedonker zit tussen de apen en 5 soorten katten (volgens de gids).

Kerstdag was nog veel spectaculairder, we stonden om 6 uur ´s ochtends boven op een tempel in Tikal. Ons ontbijt werd gejat door een beest wat lijkt op een wasbeer. Op het moment dat ie ons eten stal, zei een bewaker doodleuk dat hij muy peligroso is.

We vertrekken vandaag naar Rio Dulce, beetje ontspannen.

Groetjes Anno en Sofie

1. Tante Carla:
    25 december 2008
    hier uit het zonnige(maar toch frisse)west zeeuws vlaanderen ook fijne kerst en nieuwjaar
    ps.
    we offeren ons wel op,om vanmiddag weer al dat lekkere eten van je moeder op te eten, er was toch altijd maar net genoeg ha ha ha
    groetjes oom frank en tante carla
  2. Leonie:
    25 december 2008
    ziten ons hier vol te vreten , jammer maar er is niets meer over . alleen wat tongetjes en zalm,zijn aan het schaatsen tussen de gangen door, je vader heeft de wei laten onder lopen.

Het is echt koud, dus we moeten goed witte wijn drinken. Moeders is de boel aan het opjagen. .stress stress'

Owja... de tafel bevalt goed! Wat een ruimte! Enne... nu missen jullie wel Marije haar lief, wat een spetter!!

het is hier wel lekker rustig, er word weinig geklapt!
    wel goeie koffie!

De koeien zien er hier beter uit dan daar....

Als laatste... zoeken we nog een afwashulp!

Groetjes, ons!!!
  3. Rudi:
    26 december 2008
    Pff, jullie zijn wel muy rapido door Mexico heengeschoten - zo ben je met nieuwjaar in Panama. Japans bloed? Als je toch in je resort in Rio Dulce bent, neem dan een bootje naar Livingston. Mooie tocht, weinig verkopers, caraïbische sfeer en een keertje vis in plaats van pollo.
    Groet
  4. Femke:
    28 december 2008
    Hey!!
    Wij zijn weer terug van de wintersport en hebben kerstdiner bij karl schranz gehad (schijnt bekende skier van vroeger te zijn ;) )
    Klinkt goed daaro, ook nog templo V beklommen?
    En wat zijn de oud en nieuw plannen? Kun je daar nog ergens een mooi feestje meepikken??
    xxx fem
  5. Joost:
    29 december 2008
    mmm... dat is vroeg opstaan met Kerst.. verder klinkt het allemaal wel erg prima daar! Veel plezier... fijne jaarwisseling! Tegen de tijd dat jullie aftellen rollen wij stomdronken het bed in... kortom, jullie hebben echt een heel lang 2008 en (vermoedelijk) een kort 2009... Nou ja... veel plezier nog!
  6. Jaap:
    29 december 2008
    Klinkt goed dat kerstdiner van jullie. Ik had mijn reis zodanig gepland dat ik bij terugkomst gelijk de dagen daarna weer bij de familie kon aanschuiven voor de kerstdiners.

Verder gaat de reis ook wel goed of niet? Zie al dat jullie al een aardig eindje hebben afgelegd namelijk!

Voor de rest alvast een gelukkig nieuwjaar toegewenst. En geniet nog maar even van al dat gereis.

Groetjes Jaap
  7. bart en marjolein:
    Hey Fie en Anno,

Goede Jaarwisseling en een goede reis gewenst alvast voor 2009.

We horen elkaar nog wel.

Groetjes,

Bart & Marjolein
  8. pa en ma:
    hoi sofie en anno

gelukkig nieuwjaar alvast toegewenst en een goede reis verder

in 2009.

groetjes pa en ma
  9. Tante Lucie:
    Sofie en Anno,

Zijn jullie daar in de gelegenheid om het Nederlandse nieuws te volgen? Mocht dat niet het geval zijn: de elfstedentocht komt eraan, nog een paar nachtvorstjes en het is zover (of de koorts moet het ijs weer laten smelten).
    Ik veronderstel dat jullie dan direct terugkomen, deze reis kunnen jullie later vervolgen maar dit is misschien de laatste elfstedentocht.
    Ga het nieuwe jaar goed in, tot in 2009.
    Groetjes
    Tante Lucie
  10. Jetske:
    1 januari 2009
    Hoi Anno en Sofie. Een heel gelukkig en gezond 2009 gewenst vanuit een winters Nijland. Heit heeft natuurlijk alweer op de schaats gestaan. Dus jullie begrijpen wel, wij genieten hier ook.
    Zo'n mooi wit landschap met de vorst. Maar voor jullie nog
    hele lekkere warme maanden gewenst, want voor je het weet ben je weer thuis. Liefs heit en mem