Rio Dulce y Lanquin

31 december 2008 - Lanquín, Guatemala

Gelukkig Nieuwjaar!!!! (wij moeten nog 7 uurtjes wachten)

Zo, een kort berichtje op een slecht toetsenbord. We hebben drie nachtjes gespendeerd in Rio Dulce. Geslapen in een hostel aan de rivier...erg mooi. Verder een cascade caliente bezocht, wat zoiets is als een warme waterval. Je springt in een koud beekje, zwemt naar de waterval en zit daar dan heel rielekst in de waterval die warm is vanwege een geiser.

Verder inderdaad overwogen om naar Livingston te gaan. Maar helaas, er heerst nogal een monopolie op het meer, wat instand gehouden wordt door het laten afborrelen van boten van de concurrenten. En de prijs voor een uurtje varen naar Livingston (enkele reis) is daarom 15 US dollar pp. Ook op doorreis was het niet mogelijk, want van uit Livingston kun je alleen naar Belize, en Puerto Barrios, en das de verkeerde kant op.

Vandaag zijn we vanuit El Estor (zou een leuke plaats kunnen zijn, maar er is bijna niets) vertrokken naar cahabon (lelijk dorp), en dan door naar lanquin. Vooral op de weg naar cahabon heeft Sofie haar afstudeeronderwerp kunnen bestuderen. Allemaal grondlawines, alleen het aspect van economisch belangrijke verkeersader ontbrak. We waren de enige bus van die dag, en zijn drie pickups tegengekomen.

Veel gezien onderweg, en ook veel wegwerkzaamheden, waarbij het opviel dat ze nieuwe machines hebben. INmiddels weten we waarom. De president is voor de campagne gesponsord door de betonfabrikant. En nu worden er ineens veel wegen verhard....helaas is het allemaal nog lang niet klaar....

Nu dus in Lanquin, morgen zwemmen in Semuc Champey, daar hebben ze grotten, en nog meer warme watervallen....hier ook oud en nieuw vieren, kijken wat er gebeurt. De beste wensen voor iedereen.

Ohw ja, geen foto´s, want uploaden mag nie....