Costa Rica

7 maart 2009 - Puerto Jiménez, Costa Rica

De naam van het land zegt het al. Een rijk land. En wij weten waarom. Bij elke stap die je hier zet, verlies je ongeveer een dollar. En dat geld moet toch ergens blijven, in het land dus. Daarnaast is een dollar hier 570 colonnes waard. Dus als je ietswat geld wil hebben, pin je al snel twee ton. Je bent hier dus snel rijk, en het ook snel weer kwijt.

De eerste indruk van het land kun je terugvinden bij de foto's. We hebben vrolijk teruggezwaaid vanuit ons krakkemikkige bootje. Vanaf de grens hebben we koers gezet naar La Fortuna. We wisten namelijk totaal niet waar we heen moesten (op 1 park na), dus besloten we de kudde te volgen. La Fortuna, een stadje dat voor 30% bestaat uit hotels, 30% uit bedrijven die tours verkopen, 10% mensen die je was willen doen, 10% internetzaken, en 10% wat er verder in een dorp hoort te zijn. Het hele dorp (en land) is ingericht  op toeristen, en het verkopen van de natuur. Omdat het daar alleen maar regende, en Sofie Anno net overgehaald had zijn jas aan een arme visser te geven, zijn we 1 dagje gebleven. In de hotsprings om te relaxen.

Nu zitten we in Puerto Jimenez.  Op het schiereiland zit volgens horen/zeggen een park dat alles heeft qua dieren wat je maar wilt, maar dat niet te toeristisch is. Want je kan alleen maar in het hart van het park komen door 20 km te 'wandelen'. Check de foto's voor wat gezien hebben....voor ons is het na 40km zand, strand, heuvels, bos en heel veel rivieren doorkruisen even tijd voor een welverdiend exportbiertje...

Morgen (8 maart) vertrekken we naar Panama, waar we een week of 2-3 zullen blijven. Daarna Cuba.

1. Lieke:
    9 maart 2009
    Hey Anno en Sofie!
    Wat een super-reis hebben jullie! Ben echt jaloers!
    Heel erg veel plezier nog!
    Ennuh... Door de kredietcrisis worden wij hier ook heel snel arm, dan hebben jullie het beter bekeken ;-)
    Groetjes!
    Lieke