Boquete en Isla Boca Brava

13 maart 2009 - Isla Boca Brava, Panama

Na ons korte bezoek aan Costa Rica zijn we in Boquete beland. Het dorpje ligt in de bergen en dat was wel even lekker na een paar dagen tropen. De weergoden leken ons niet goed gezind, maar dat viel alles mee toen we eenmaal daar waren. Hebben uiteraard de koffie in Boquete geproefd en de aardbeien in Cerro Punta. Vanaf daar hebben we de Quetzal trail gelopen. De boswachter vond dat de trail gesloten was vanwege een aardverschuiving. Maar dat houdt ons niet mee tegen, na uitgebreid onderzoek zijn we gewoon door de landverschuiving gelopen en konden we de trail vervolgen. Na veel klauterwerk hebben we de rivieren weten te oversteken (als civieltechnici hebben we natuurlijk gewoon een brug gemaakt...)

Omdat Bocas del Torro weggespoeld wordt op dit moment, hebben we maar besloten om daar niet heen te gaan. Gelukkig heeft de Pacific ook eilandjes... Daar zitten we dus nu op. De apen slingeren hier voor je hotelkamer en ons uitzicht bestaat uit allemaal kleine eilandjes. Leuk feitje: er varen hier 2 James Bond boten rond, we hebben ze nog niet gezien....

Morgen gaan we richting El Valle en daarna naar Panama stad.

1. Femke:
    15 maart 2009
    Hey!
    Wij zitten nu in Boquete. Stoer hoor, tegen ons zeiden ze ook dat de trail gesloten was en wij lieten ons braaf afschepen ;)
    Heb je net gemaild over wanneer we in panama city zijn...x
  2. Dorette:
    16 maart 2009
    Hoi hoi,

Bedankt voor de leuke kaart, heb hem op de deur gehangen! Tussen de tekeningen van de kids, nog weer meer kleur erbij.
    Die hebben in het kader van een afrika week op school allemaal olifanten, slangen e.d. zitten knutselen, dus daar past zo'n mooie groene kikker mooi tussen.
    Krijg elke keer na het zien van jullie foto's wel enorme zin in vakantie, al duurt dat nog zo lang. Lijkt me heerlijk om nu van de zon te mogen genieten. Hier worden we af en toe een dag gepest met mooi weer om een dag later weer met door de modder te moeten kruipen.
    Groetjes,
    Dorette
  3. Rieneke en Remco:
    17 maart 2009
    Aloah collega wereldreizigers!

Leuke verhalen, mooi dat Boquette beviel. Wat de tips and trics betreft: hostel Voyager International Hostel is prima. Wel ff opzoeken via google, want adres in LP klopt niet (ze zitten boven de Subway op de Via Argentina). Staat niet super aangeschreven maar is ons prima bevallen. Nu wat Costa Rica betreft: hoezo rennen voor je geld? We zijn in een surfers paradijs beland (Pavones) en verdienen nu bakken met geld met het verkopen van foto´s aan surfers :-). Echt big business!

groetjes,

Rieneke en Remco
  4. Anneke:
    20 maart 2009
    Hey broertje,

Zo je zus kom je straks tegen in Panama...super...

Jammer dat ik wegga uit Egypte anders zou ik graag met jullie willen duiken! Het mooiste wat er is...
  5. Jetske:
    20 maart 2009
    Wat geweldig om mee te kunnen zeilen.
    En hele mooie foto's.
    Nog veel plezier. De tijd gaat nu snel.