El Tunco en Juayua

18 januari 2009 - Juayúa, El Salvador

El Salvador is prachtig, mensen zijn vriendelijker dan in guatemala. Vraag je hier aan iemand welke bus je moet hebben en hij weet het niet, dan zegt ie: 'wacht even, ik vraag iemand die het wel weet....en vertel het dan aan je'. Vraag je bij het toeristenloket waar het hostel is, dan zegt ie: ' kom, ik breng jullie even'

We hebben de pacific gezien in El Tunco. Leuk. maar eigenlijk veel te warm. Spelen met de golven is toch wel leuk. Anno vond het verblijf hier wat minder...2.5 dag uit de running door voedselvergiftiging.

Zitten nu alweer 4 dagen in juayua, klein lief dorpje. Het weer is hier heerlijk, wel wat koud snachts want we zitten in de bergen. Ligt op de ruta de la floras. Op zich een hele mooie route, alleen het aantal bloemen valt ons tegen. Wel wordt alles beschilderd hier, wat een leuke sfeer geeft aan de dorpjes en stadjes. Verder uiteraard een watervalletje bezocht voor de verkoeling.

Vandaag zijn de verkiezingen voor de gemeente en voor de staten, en er worden deze dagen (drie dagen) dan geen alcohol verkocht. Zie foto. Heel apart om de campagnes van de verschillende partijen te zien. Zijn hier heel actief mee. Dat hebben we gemerkt toen we de grens overgingen, meteen een grote campagne.

Morgen is nog een feestdag vanwege verkiezingen, maar er is dan wel weer busverkeer, dus gaan we naar Santa Ana, ligt hier een uurtje vandaan.

Veel plezier met de foto's.

1. kili:
    19 januari 2009
    Kunst? Schilderingen (ook kunst he) ? Pas op he, dit neigt naar een overdosis..

Mis nog wel een (behoorlijk) aantal postkaarten van jullie.. :'( Ik wacht trouw bij de brievenbus hoor, daar niet van. Ik wacht wel..
  2. Femke:
    19 januari 2009
    Jeej, er zit weer een foto van jullie tussen!
    Leuk!
    x
  3. Leonie:
    19 januari 2009
    Oei... nu wordt het wel erg veel met kunst bezichtigingen! Pas maar op hoor!
    Maar zijn jullie nu geheel afgekickt van de alcohol?? Aangezien er daar niets te verkrijgen is :-D

De foto's zien er weer prachtig uit!

Groetjessss!

p.s wij wachten ook vol spanning op een kaartje!
  4. Tante Carla:
    19 januari 2009
    Komen jullie naar het schuurbal?
    daar is wel drank te krijgen!

leuke foto's.
    groetjes, ook van Frank.