San Blas en Soberania park

25 maart 2009 - Panamá, Panama

Ons laatste weekje in Centraal Amerika hebben we deels doorgebracht op de San Blas eilanden. Na een paar hobbelen in een jeep kwamen we aan bij de bootjes die naar de verschillende eilanden gaan. Na een nogal natte overtocht kwamen we aan op het eiland (eerder eilandje, want je kon het hele eiland in minder dan 5 minuten rondlopen). Vanaf hier hebben we een een Kuna (indigene bevolking) dorp bezocht op een van de andere eilanden en hebben we wat gesnorkeld. Na een paar dagen hadden we dat ook wel gezien en zijn we terug gegaan naar de stad.

Vandaag hebben we het Soberania park bezocht met maar een doel voor ogen: het vinden van een toekan. Het kan toch niet zo zijn dat we na 3 maanden Centraal Amerika geen toekan zouden zien. Gelukkig duurde het niet lang voordat de eerste langs kwam vliegen en Sofie een vreugdedansje deed. Daarna hebben we er nog wat gezien, wat een leuke beesten. En we kwamen ook weer een luiaard tegen die niet sliep (dat gebeurt niet vaak aangezien die beesten meer dan 20 uur per dag slapen). Dit was toch een leuke afsluiting van Panama.

Morgen vliegen we naar Cuba... en zoals Sofie vereist gaan we via Mexico stad :)

1. Jetske:
    25 maart 2009
    Dus ... over een weekje zijn jullie op Cuba. Afscheid nemen van zoveel vrienden van Sofie dat duurt wel ff. Gelukkig kan Anno nu ook meepraten. Zijn Spaans is toch wel verbeterd? Kan Sofie haar stem sparen voor thuis. En bruiner hoeven jullie ook weer niet te worden hoor. Dit kleurtje staat jullie goed.
    Tot horens, liefs mem
  2. Femke:
    26 maart 2009
    Vonden jullie de San Blas niet mooi?
    Wij vonden het super!! Maar ja, misschien kwam dat omdat wij niet al 4 maandan lang aan het rondreizen waren...
    Zijn jullie al een beetje verwend?
    Veel plezier op Cuba!
  3. Willem:
    27 maart 2009
    Hey Anno en Sofie!

Poe, dat was een aardige inhaalslag die ik moest maken wat foto's en verhalen betreft!
    Schitterende foto's, jullie hebben al heel wat moois gezien.
    Nog geen heimwee gekregen?
    Groetjes,

Willem