Opa en Oma onderweg

19 april 2009 - Santiago de Cuba, Cuba

Camaguey, 13 april, 8:30 uur. We logeren bij toffe mensen, Ricardo en Marcia. Hele leuke vlotte mensen. Maar aan alles komt een eind en het is tijd voor een nieuw avontuur: de trein. Vertrektijd 9:43 uur, kaartje kopen kost 10 minuten (want ze hebben natuurlijk ook je paspoort nodig en we wisten de postcode niet dus konden de automaat niet gebruiken....), en dan effe wachten.....effe wachten nog, de trein komt over een half uur.

Camaguey, 13 april, 13:00 uur. Goh, duurt toch wel lang he die trein.....

Camaguey, 13 april, 13:30 uur. Eindelijk, daar issie dan toch...slechts 4 uur vertraging, snel instappen voordat ie weer weg is. Hij zal wel haast hebben. Gelukkig hebben we stoelnummers, jammer dat deze stoelen niet bestaan. Uiteindelijk vinden we een plekje....

Camaguey, 13 april, 14:00 uur. Gaat ie nog vertrekken of hoe zit dat? Ruikt hier niet echt fris he? Volgens mij loop je hier eerder tbc op dan in het ziekenhuis....zegt Anno. Gelukkig ben ik ingeent zegt Sofie... ikke niet, zegt Anno. Maar goed, een snelle rekensom leert ons dat met een stop van 30 minuten op elk station we op zijn vroegst om 22:00 uur in Bayamo kunnen zijn. We stappen weer uit, want lopen gaat sneller, en blijven nog een nachtje bij Ricardo en Marcia. (Sofie weer blij).

De volgende dag hebben we een auto gehuurd en rijden achtereenvolgens naar:

• Playa Santa Lucia, leuk duiken daar, hele grote Angelfish gezien
  • Holguin, we moeten toch slapen. Aldaar zijn we met moeder (76 jaar) en dochter (55 jaar) naar oma (96 jaar) geweest die in een lokaal ziekenhuis lag (35 km buiten de stad).
  • Baracoa, waar we terecht zijn gekomen op een lokaal verjaardagsfeest, leuk domino spelen en natuurlijk rum en salsa...
  • Laatste stop met de auto is Santiago de Cuba. Hierheen via de Farola highway, een van de manmade wonderen. Hele mooie route door de bergen, waar Sofie met piepende banden door de bochten ging....

Vanmiddag vliegen we terug naar Havana voor de laatste dagen om nog een paar mojito´s te drinken. Vrijdag kan iedereen dan klaar staan op Brussel Zaventem met spandoeken, balonnen en andere troep (Sofie vindt die hartjes aan een touwtje leuk) om ons te verwelkomen.

Groetjes wij

PS: Heeft iemand nog werk/inkomen voor ons? :)

1. kili:
    19 april 2009
    TNT Post zoekt waarschijnlijk wel postbezorgers voor in de zomervakantie.. ;)
  2. Suus:
    19 april 2009
    Vanaf Brussel rijden de treinen weer op tijd. Succes!

Werk en inkomen: probeer het UWV werkbedrijf.. Of los de problemen bij de Majellaknoop in U-city op.
  3. Rieneke en Remco:
    20 april 2009
    hee daar!

Jullie kunnen misschien het perfecte recept voor Mojitos meenemen uit Cuba (zou nu toch moeten lukken) en die in Nederland op straat verkopen, net als de ijscoman. Hee, misschien kun je ze ook wel bevroren verkopen!

Succes!

Groetjes,
    Rieneke en Remco (vanuit San Cristobal, Mexico)

PS. Als jullie inkomen gevonden hebben, laat het effe weten, dan geven wij ons bankrekeningnummer door.
  4. Tante Lucie:
    20 april 2009
    Anno en Sofie
    Fijn te horen dat jullie gelijk aan de slag willen, zulke mensen hebben we nodig. Jullie pakken alles aan, veronderstel ik en werk gaat boven inkomen. Ik denk dat ik dan wel iets voor jullie kan betekenen.
    Wat jullie aankomst betreft: jullie zijn toch vertrokken vanuit Gent, of was het Eeklo. Daar wordt je dan weer opgehaald!
    Tot gauw
    Tante Lucie
  5. kili:
    21 april 2009
    Elfstedentocht startkaarten zijn binnen hoor! Wat dacht je er dit jaar van om zo plusminus rond exact 05:56 uur te vertrekken vanuit Bolsward?
    Mooi bijtijds toch? :D